BİLGİ MERKEZİ

Aküler Hakkında

Akü hakkında öğrenmek istedikleriniz ve daha fazlası için bizi takip edin.

  • Kutuplara dikkat edilmeli. Aküler şarj işlemi esnasında patlayıcı gazlar çıkarırlar. Şarj işleminin yapıldığı alanlar iyi havalandırılmalıdır. Şarj kablosu kontrol edilmelidir.
  • Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökünüz. Araca bir aküyü takarken önce (+) pozitif kutup başını bağlayınız. Sulu aküleri herhangi bir yana 45 dereceden fazla eğmeyiniz.
  • Aküden Aküye bağlantı (Jump –Start) için kullanacağınız akünün aynı amper olmasına dikkat ediniz. Motoru ve de elektrik harcaması muhtemel her şeyi kapatınız. Öncelikle kablonun kırmızı ucunu boşalmış olan akünün (+) terminaline; daha sonra diğer ucunu dolu olan akünün terminaline bağlayınız. Daha sonra kablonun siyah ucunu dolu olan akünün (-) terminaline ve kablonun diğer ucunu boşalmış akülü aracın kaportasında herhangi bir metal bölüme bağlayınız. Kabloların egzoz, pervane gibi hareketli veya sıcak noktalara temas etmemesine dikkat ediniz. Dolu akülü aracı çalıştırıp, daha sonra boş akülü aracı çalıştırınız. Araçlar çalıştıktan sonra boş akülü araçtan başlayarak; kabloları sökebilirsiniz.
  • Aküler, kurşun-asit, nikel-kadmiyum, nikel-demir gibi kullanılan metal cinslerine göre çeşitlere ayrılır. Günümüzde en yaygın kullanılan akü tipi kurşun-asit akümülatörleridir. Bu aküler de temel olarak kuru ve sulu diye ikiye ayrılır.
  • Evet, aküler donabilir. Tam şarjlı akünün donma ısısı – 50°C ile -70 °C'ler arasındadır, dolayısıyla normal şartlarda şarjlı bir akümülatör donmaz. Ancak deşarj olan aküler deşarj seviyesine göre 0 °C ile –10 °C civarında dahi donabilirler. Özellikle soğuk mevsimlerde akülerin şarjlı durumda olmalarına dikkat edilmelidir.

Diğer Sorularınız İçin...

Akü hakkında öğrenmek istedikleriniz ve daha fazlası için bize yazabilirsiniz.